Tillägnad våren och dig

Regn och sol
vämre och blåst
våren är lurig
hopfull och vacker

dimman ligger över staden
du ser i genom den
du ser över allt det där gråa

du ser att i morgon kommer solen lysa
för det är vår
våren är såhär

regn och sol
värme och blåst

jag lär mig något av våren
att känna hopp och lycka
av enkla ting

jag lärde mig något av dig
att känna glädje i stunden

öppna upp fönstret
låt luften komma in

gå ut
ta med koppen
det är ju vår
det är ju liv
vi lever
vi lever nu

regn eller sol
värme eller blåst
jag tänker gå ut
öppna mina fönster till våren

Kommentarer

  1. Du har fyllt 30 och min dotter och jag ska snart få åka till Grekland.
    "Vid båtarna sökte jag dig
    och på vägen
    för att säga dig något:
    Morgonens land
    är bakom bergen
    hos oss stannar kvällen gör sig ingen brådska"
    P.S

    SvaraRadera

Skicka en kommentar