Jo vars

Jo vars nu sitter jag här igen utan varken mål eller förberedelse
tänker en massor av saker som inte får ta plats
kanske gömmer jag den i all den hast
som om jag inte vill se den inre längtan som når mig ibland
och som innerligt tränger sig på min gråtande hals
jag undrar var jag ska ta vägen
i all denna ilska och all denna förvirring
hopplösa nätter trångt bredvid en tom plats
trångt bredvid en rygg
som också gömmer sin innersta längtan
och förvridet glömmer bort det viktigaste som finns
kärleken mellan dessa inträngda i sängen-peronerna .
det är så trångt men med sådant mellanrum
så tomt
så tomt
men vi får inte plats
vi får inte plats

Kommentarer

  1. Du skriver så fint Lisa. Du berör,..hjärtat.Vet alltför väl hur det känns,det du känner inom dig har ja även upplevelser av inom mig.De du så smärtsamt lyckas klä i ord.För att få ett "avstånd" till? En distans som gör att vi bättre kan Se? Denna upplevelse av ensamhet,utkastadhet och längtan som kan komma att flänga o riva så i Vårt hjärta. Tror du vi alla delar de här, och att det också bär på möjligheten att få oss att knyta an? O "vem" är det vi så längtar vi efter? Är det lika mycket oss själva som personen bredvid? Är det samma sak..?

    SvaraRadera
  2. Längtan vill jag bära
    men inte lida av
    längtan kan vara fin
    strävan
    stunden kanske kommer
    då jag ser

    Klarare
    det kanske just är det jag längtar efter?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar