Vad skulle jag göra om du lämnade mig nu


Jag skulle fortsätta göra det jag gör idag
göra det då dubbelt så fort och utan en rast
jag skulle inte kunna stanna till för att minnas
inte en stund inte en minut
jag skulle titta på vår son och se dina spår
jag skulle sjunga varje minut
och du vet att jag sjunger när jag är sur
sjunga för att inte tänka
dansa med vår son och låtsas allt var bra
tills jag spricker en dag
då jag vaknar och förbannar det som hänt
gråter och skriker, sparkar och minns det jag förträngt
Då skulle jag förstå att det här inte blir lätt
att leva utan dig med vår son och utan dig
med vår son men utan dig
det får aldrig hända
Vad skulle jag göra om du lämnade mig nu

Kommentarer

  1. Stark text! Väldigt rak och ärlig.

    Hoppas allt går bra för dig, med skolan, med skrivandet och så. Jag sitter på min skola och ska snart iväg med klassen till Gränna. Vi har slutseminarier och har pratat om våra olika praktiker. Jag nämnde dig som exempel på något som får mig att bli pepp över att lära ut skrivande=)

    /Mattias

    SvaraRadera

Skicka en kommentar