Håglös men ledsen

Håglös och ledsen
Kan man vara det?
samtidigt?
jag vet att jag är ledsen
någonstans känns det
vill inte släppa fram det
har inte tid
undrar hur många som känner igen sig i det
undvik att känna
motinera bort det
drick bort det
känn inte
nä , för vi har inte tid
stressen om att klara av allt
komma framåt
nå våra mål
det är det som räknas
"bra att du kämpar på
hur mår du nu då?"
"skit"
"jaha, men det känns nog bättre i morgon!Bara du tar tag i det du måste göra"
"jo , du har rätt, så är det!"
( men jag mår ändå skit!) Men det säger vi inte
Vi får inte säga så
inte tynga andra med våra problem
(Det här klarar jag av själv!)
(tänk om jag kunde få en kram!)
(Du är inte värd något om du inte når ditt mål)
(vägen dit är rolig och du lär dig massor)
( Ja , jag vet men jag är så trött!)
"Hur är läget?"
(om jag skulle försöka..)
"Skit men det funkar ändå , för jag vägrar må skit !"
"oj , varför mår du skit då?"
" Jo för att livet är underbart och jag vill göra så mycket men tyvärr orkar inte min kropp med vad min hjärna vill och jag missar massor av saker i ett liv som är så fullt av vacka människor, natur och saker att göra, och om jag vill nå mitt mål och komma någonstans måste jag prioritera bort väldigt mycket och många människor för att endast fokusera på mitt mål, därför mår jag skit, låter det vettigt?"
" Men du , du känner dig säkert bättre i morgon lilla gumman , du är bara lite stressad just nu."
" Jo , det är nog sant , tack för att du lyssnade"
(inte)
Ingen lyssnar och ingen förstår
ensam på vägen jag går
stigen är trång
viljan stark
grenar piskar
sjön viskar kom
men jag går

Kommentarer