Skulle vilja skriva några magiska ord
några vackra meningar
en dikt
en dikt som säger allt
förklarar världen
 mitt inre
mitt liv
hur jag ska göra
jag vill ha svar
från den undermedvetna funderingarnas inre
där söker jag nu
jag letar och finner
finner
...
punkter
uttropstecken och frågetecken
jag ser inga ord
endast skiljetecken
nu dyker några stavelser upp
liv kaos död
eller det
finns jord
under gran
jul frid
värme hopp
dessa ord kom till mig
undermedvetna kroppar möts i en egen sfär som ingen ser
inte ens jag själv
jag vill känna dig
 hårt och länge
hårt hångel
mjuka kyssar
nu börjar vissa ord dyka upp
hjälp
..
punkter igen
jag hindrar mig
hindrar mig
vad
varför
jag tror jag ska dör
jag tror jag är på väg att dö
kommer försvinna
rädsla som hänger sig kvar
ute lyser solen
fast det är mörkt
väldigt mörkt
svart som natten

Kommentarer