Han

Är det han
Det undrar jag nu
Som får dig att tro
Tro att du är så förvirrad
Så dålig
Så svårt att hålla kvar

Att det vi kände inte var nåt annat
Än det där

Är det han ?
Det undrar jag nu?

Eller låter du hjärtat tala
Fint i så fall

Erkänna sin svaghet
Ha självinsikt
Fint

"Vill du ha mig
Så säg till
För jag vet inte vad jag vill"

Förminskande av sitt själv
Sina känslor

Jag tror du vill

Men vet inte om jag vill
Längre

Har varit där
Denna rädsla
Att vara rätt
När hela kroppen skriker
"Jag vill göra fel"
Hitta logiska
Rationella förklaringar
"Jag är svag"
"Jag är en ambivalent person"
"Jag har det ju bra"
"Det är mig det är fel på"

Är det han som får dig att känna så
Undrar jag nu

Han vill dig ju bara väl
Eller
Han vill bara ha dig
Såklart
Vill inte förlora dig
Till en tjej
Va fan
Hur skulle det kännas
Känslor , passion, attraktion går över
Med tiden

Om tiden går
Och går
Kärlek finns
Existerar i en egen tidsrymd
Om den är äkta

Men om jag vill vänta
Det är frågan
I fall att
I fall att

Kommentarer