Att överlista sin egen kropp

Hur gör man det
Med
Tandtråd
Flygplan
Höga ljud
Isolering
Uppseendeväckande beteende
Oro och tystnad
Vila och stress
Stress över vilan
Umgås
Umgås fel
Umgås rätt
Tänka bort
Tänka till
Vara här och nu
Där och då
Se det som ska ses
Inga borden men måsten??

Företag och konsekvenser
Tillsvidareanställning och uppsägningstid
Liv och o-liv
Barn och sommar
Sommarnatt
Vin och du
Jag och sömn
Film på duk
Ånger och tvivel
ilska som inte glöms
TV och film
Körkort och bil
Felkliv??

Hat och skratt
Fnatt
Ångest och gråt
Förbannad värk??

Hur gör jag för att sortera allt virrvarr i tanken ??
Där och då gör jag det. Sen ska jag det. Har bett om hjälp om att göra det.
Jag kommer få ordning på det.
Allt som krävs är bara lite insikt.
Jag har den.
Och den säger åt mig att jag nu mår riktigt illa och varför vet jag. Mycket väl.
Allt för väl.
Läka. behöver endast läka.
En kort stund . Låt mig läka.
Kropp.
Jag har överlistat dig.
Jag låter mig vara och ser inåt. Omfamnar mig och fan jag håller hårt. Tänker inte låta dig rusa iväg med mig.

Jag känner och jag låter mig känna!!

Kommentarer