Byta skepnad

Varför jag inte bytt namn
och flyttat
vet jag inte

Varför jag fortfarande finns
existerar
vet jag inte

Skepnader jag bytt
blont hår blev svart
rött hår blev
svart
svart blev blont
igen
sen rött
brunt

Hoppades på att kunna förvilla
andra
mig själv


jag ser på det som varit
förbryllad
som om jag vore en annan

Jag ser på det som varit
med kärlek
för jag vet att det var jag

jag ville inte möta det
jag ville inte vara i det
jag vile ständigt förändras

från något som jag inte än förstår
till något som jag börjar förstå

till ett jag
ett jag
som letat sig fram
trängts med skepnaderna

fasaden

den där fasaden som nästlar sig fast
fasaden som blir så tjock så det inre
inte kan andas
fasaden
skepnader
går inte att skrapa bort

måste bytas mot ett jag

Kommentarer

  1. "Genom frändskap med marken växer en
    vinranka.Den öppnar sig i jordens mörker
    och flyger.Den blir osjälvisk
    i närvaron av sitt ursprung och förstår
    vad den egentligen är." Rumi

    SvaraRadera
  2. Bravo!
    Aldrig har du sett med klarare ögon på dig själv än nu.

    Studier i mänskligt tänkande kan vara så otroligt helande för ens eget sinne... då man börjar begripa varför det är som det är, eller har blivit.

    Kram,
    Nafs

    SvaraRadera

Skicka en kommentar