Livet är ett Syndrom

Livet är ett Syndrom
Symptomen är:
födelse
att vara barn
leken
tonårskärlek
Mognad
för tidigt bli vuxen
Kärlek

Kärlek
Olycklig kärlek
Sorg
Gråt
Lycka
Skratt
Åtrån
Vänskap
Barn
Förädrarskap
otillräcklighet
Längtan
Oro
Rastlöshet
ro
Lugn
drömmar
Resor

Kärlek
Hat

Ömhet
Dåligt samvete
trohet
Otrohet
Karriär
empati

Lust
Begär
Offra
Kompromissa

Kärlek
Älska

Barn
föräldrarskap
Kvinna
..
..
..
..
.. ..
..
..
..
.. ...

..

Vara kvinna
med ett syndrom vid namn Livet kan vara tufft
Fyller jag alla kriterier för att det ska kallas att jag har ett liv?
Är det livet jag beskriver?
Fattas nåt här? säkert..

Kommentarer

  1. Allt som radats upp är livet, men för att förstå det och ge det en form, kan man gestalta det i form av kreativa uttryck, där din blogg, din dikt om livet är ett av dem. Kanske det är det rätta? Jag vet inte. Kanske du letar efter din uttrycksform - för det det du vill berätta? Men det är bra att du testar. Vart hundrade sandkorn är guld!

    SvaraRadera
  2. Spår och tecken som "springer tillsammans". Fint. Din dikt påminde mig om något jag läst som fick mig att stanna till.. "Vad är vårt liv? Det är eldflugans gnistrande i natten. Det är andedräkten från buffeln under vintermorgnarna. Det är den lilla skugga som flyger över präriegräset och försvinner i solnedgången."

    SvaraRadera

Skicka en kommentar