Får inte rum

behöver mer utrymme
börjar bli trångt
ett rum till
eller kanske två

bygga ut eller planera om

tankarna speglas inte av mina ord
orden speglar inte mina tankar
orden leker bara med mina tankar
tankarna leker med mina ord
när det tar slut
fylls det på
och på
och på
orden som läcker fram
men som aldrig sägs
pressar sig ut och når

får inte rum
vad är det som inte får rum?

tankarna fylls på och trippar på tå
fylls på o trippar på tå
ha
jo
så är det nog
snurrande
meningar jag inte kan formulera
tankar som fastnar
trängs därinne

jag får inte rum
inte rum i mig själv
brister jag snart?

orden kanske hjälper något
kanske når
ser du dem?

det finns inte plats
rummet är för litet
jag är för liten
för feg

i feghetens hus bor jag
där sitter jag med ord som inte säger nåt
vill du knacka på
var försiktig
jag öppnar nog

men stänger snabbt igen
för det blir för trångt
det får inte rum

bla bla bla...
heja intetsägandets kraft
där fick du mig
jag talar inte till dig
du talar till mig
ser inte att jag ser
varför det nakna berör så in åt helvete

den nakna förlorade spillna
droppen som fann ett hav
det havet fann inte jag
jag var för feg
jag är rädd för havet

Kommentarer