Viljans kraft

Är den något att ha?
Kommer jag ångra mig sedan?
denna kalla, fullständigt målinriktade jag
trampandes på mina egna känslor, ork och lust
Livet far förbi
vad vill jag bli?
Vad är jag idag?
Viljans kraft
mot något annat
strävan att få bli något
något som gör något gott
denna vilja för mig framåt
samtidigt som de val jag gjort
hemsöker mig och pressar mig mot marken
den där marken jag sett förut
gropen jag grävde för längesen
larver och maskar som äter upp mina lemmar
jag försöker skrapa mig upp längs de leriga kanterna
Jorden under mina naglar påminner mig om valet
valet att följa viljans kraft
det svider och jag skrattar mot solen
Ler åt molnen som lurar
regnet som sköljer bort det onda
spjuten trycks in och jag fortsätter min vandring
på den väg jag valt
viljans kraft
är den något att ha
är den till min fördel
missar jag något på de små stigar jag passerar och ignorerar
"det är den som går vilse som finner de nya vägarna"
Men detta är en ny väg
jag har varit vilse
men
valet vid korsningen känns mil bort
kanske också är för igenvuxet och snorigt för att hitta tillbaka

Kommentarer

  1. ...if it be your will
    to make us well
    and draw us near
    and bind us tight
    all your children here
    in their rags of light
    in our rags of light
    all dressed to kill
    and end this night
    if it be your will
    if it be your will
    if it be your will..

    SvaraRadera
  2. Fin dikt! Uselt av anonym att kontra med en låttext.. Skäms

    SvaraRadera
  3. Kontra? Jag tycker verkligen om dikten..Låten också. Puss

    SvaraRadera
  4. Jaha, mitt fel, trodde det var lite väl självupptaget... Puss o kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar